Oima-palveluun kirjaudutaan 1.1.2024 alkaen ainoastaan Visma Connect -kirjautumistavalla

Visma Connect -kirjautumistapa on julkaistu valinnaisena Oima-palvelussa, ja tämän myötä myös palvelun ulkonäkö on hieman muuttunut.

Kirjautuminen on tällä hetkellä käytössä valinnaisena, suosittelemme kuitenkin ottamaan Visma Connect -kirjautumistavan käyttöön mahdollisimman pian. Siirrymme 1.1.2024 käyttämään Oima-palvelussa ainoastaan Visma Connectia.

Tämä jälkeen Oiman vanhan kirjautumistavan käyttö päättyy. Sellaiset tunnukset, joilla ei ole 1.1.2024 mennessä vielä Visma Connect – kirjautumistapa käytössä, siirretään myös automaattisesti käyttämään uutta kirjautumistapaa.

Miten saan Visma Connect – kirjautumistavan käyttöön?

Oiman uusille ja vanhoille käyttäjille on molemmille ohjeet Visma Connectin käyttöönottoon.
Pääset lataamaan ja tulostamaan ne tästä:

Miten saan Visma Connectin käyttöön Oiman vanhana käyttäjänä
Miten rekisteröidyn ja kirjaudun Oimaan uutena käyttäjänä

Tarvitseeko minun muuttaa salasanani muutoksen myötä?
Visma Connect pyytää muuttamaan salasanasi, mikäli salasanasi ei ole tietoturvallinen. Mikäli nykyinen salasanasi täyttää tietoturvavaatimukset, voit käyttää sisäänkirjautumisessa nykyisiä tunnuksiasi.

Tietoturvallinen eli vahva salasana sisältää:
– 8 merkkiä
– vähintään yhden ison kirjaimen
– vähintään yhden pienen kirjaimen
– vähintään yhden numeron
– vähintään yhden erikoismerkin.

Miten pääsen kirjautumaan Oima-palveluun ensimmäisen kerran uutena käyttäjänä?
Uudet käyttäjät ohjautuvat automaattisesti käyttämään Visma Connect –kirjautumista.


Lue myös

Oiman ja Varman yhteistyö parantaa henkilökohtaisen avun työnantajuuden edellytyksiä

21.12.2021

Hoiva-alan työsuhde- ja palkkahallinnon palvelu Oima ja työeläkevakuutusyhtiö Varma kehittävät yhdessä palveluja henkilökohtaisen avun järjestämisessä mukana oleville tahoille. Yhteistyön tavoitteena on tuoda konkreettista hyötyä kunnille, työnantajille ja henkilökohtaisille avustajille. Kehitystyön alkuvaiheessa olemme parantaneet henkilökohtaisen avun työeläkevakuuttamisen prosessia ja luoneet uusia työkaluja tukemaan sekä työnantajia että avustajia.   Yleisin tapa järjestää vammaispalvelulain mukainen henkilökohtainen apu on työnantajamalli, jossa henkilö, […]

Lue lisää

SuoraTyöstä Oimaksi

16.06.2020

SuoraTyö perustettiin 2011 vastaamaan nopean työelämän haasteisiin erityisesti niissä tilanteissa, joissa työn määrä on vaihteleva ja työntekijöiden vaihtuvuus suurta. Työmarkkinoiden tarve uudistuneisiin ja nykyaikaisiin työnhallintomenetelmiin koko suhteen ajalta näkyi yrityksemme kasvuna. Vuosien varrella SuoraTyö on tullut pysyväksi osaksi työsuhteiden hallintaa ja palkanmaksua sekä julkisella että yksityisellä sektorilla.  Koimme kuitenkin tarvitsevamme muutosta. SuoraTyö ei kuvaa enää sitä kokonaisuutta, jollaiseksi olemme vuosien kehityksen aikana […]

Lue lisää

Oiman palvelu sijaismaksamiseen uudistuksessa mukana

29.06.2020

Alkukesän vaihtuessa keskikesäksi myös aiemmin tuttu SuoraTyö sai uuden ilmeen ja muuttui Oimaksi. Uudella ilmeellämme halusimme tuoda esille palvelumme ainutlaatuisia puolia, työnhallinnan automatisoinnin vapautta lisääviä mahdollisuuksia ja kokonaisuuden helppoutta.   Muutoksista huolimatta on korostettava, että emme ole luopumassa Oiman palvelun sijaismaksajaominaisuudesta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Haluamme ehdottomasti jatkaa sijaismaksamisen kehittämistä vielä pidemmälle, erityisesti asiakkaidemme toiveita kuunnellen. Tavoitteenamme on vastata asiakkaidemme tarpeisiin ja haasteisiin entistä paremmin.  […]

Lue lisää