Oima kehittää kotona tuotettavan hoivan hallintaa aiempaa vahvemmin osana Vismaa

Oiman vahva panostus kotona tuotettavien hoivapalvelujen työnhallintaan jatkuu entistä leveämmin hartioin osana Vismaa. Pohjois-Euroopan suurimpana ohjelmistotalona Visma tarjoaa Oimalle erinomaiset mahdollisuudet pyrkiä kohti tavoitettaan halutuimpana hoivatyön hallinnan kumppanina.

Oima jatkaa Visma-perheessä täysin itsenäisenä yhtiönä. Kaikki tutut oimalaiset palvelevat sinua siis jatkossakin. Oiman ratkaisut, jotka helpottavat henkilökohtaista apua tarvitsevien sekä perhe- ja omaishoitajien arkea, saavat nyt aivan uudenlaista huomiota ja tukea jatkokehitykselle.

”Tiivis yhteistyömme upeiden asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa on mahdollistanut Oiman modernien työkalujen rakentamisen hoivatyön työsuhteiden hallintaan ja resurssien tehokkaaseen käyttöön. Palvelumme avulla olemme pystyneet helpottamaan yhteiskunnassa heikossa asemassa olevien ihmisten arkea, ja olemme siitä todella ylpeitä”, Oiman toimitusjohtaja Jani Laatikainen kertoo.

”Oimalla on huikeaa osaamista sekä vahva intohimo muuttaa yhteiskuntaa paremmaksi. Yhtiö on kyennyt luomaan kuudessa vuodessa erinomaisen, modernin tuotteen parantamaan suomalaista yhteiskuntaa. Uskomme, että Oiman palvelut ovat loistava laajentuma Visman palvelutarjoomaan”, Visma Enterprisen toimitusjohtaja Jukka Holm kertoo.

Kotona tuotettavan hoivatyön hallinnointiin liittyy useita erilaisia järjestelmiä sekä paljon käsityötä. Se sitoo tarpeettomasti resursseja, jotka ovat poissa muusta työstä. Olemme luvanneet vapauttaa asiakkaidemme aikaa olennaiseen. Tämän lupauksen lunastamista jatkamme nyt entistä leveämmillä hartioilla, kun Oimalla on tukenaan Visman laaja kansainvälinen ohjelmisto-osaaminen.

“Liiketoimintamme on kasvanut voimakkaasti ja asiakkaamme ovat olleet tyytyväisiä. Valtaosa kunnista on jo Oiman asiakkaita. Tavoitteemme on kehittyä halutuimmaksi hoivatyön hallinnan kumppaniksi. Uskon, että osana Visman kattavaa kokonaisuutta pystymme parhaiten kehittymään kohti tätä tavoitetta”, Oiman Jani Laatikainen toteaa.

“Olemme todella innoissamme, että saamme Oiman mukaan Vismalle. Yhdistäessämme osaamisemme luomme monipuolisilla ratkaisuillamme hyvinvointia suomalaiseen yhteiskuntaan ja säästämme sen resursseja hallinnosta ihmisten kohtaamiseen”, Visman Jukka Holm sanoo.

Visman ja Oima Oy:n osakkeenomistajien allekirjoittaman sopimuksen mukaan Visma hankkii työn ja hoivan hallintaan erikoistuneen Oima Oy:n. Kaupan myötä Vismalle siirtyy yhteensä 27 työntekijää Oulusta ja Helsingistä. Oima jatkaa itsenäisenä yhtiönä osana Vismaa.

Lisätietoja:

Jukka Holm, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, +358 40 560 6797

Jani Laatikainen, toimitusjohtaja, Oima Oy, +358 44 023 1179

Oima Oy

Oima on teknologiayritys, jonka tuottamassa palvelussa vahva teknologiaosaaminen ja rohkea tuotekehitystyö yhdistyvät syvään työelämän ja hoiva-alan tuntemukseen. Alustapalvelumme työnhallinnan mahdollisuuksien avulla henkilökohtaisten avustajien työnantajien itsemääräämisoikeus ja läpinäkyvyys työnantajuuteen vahvistuu.

Oiman tuottaman palvelun avulla helpotetaan myös omais- ja perhehoitajien sekä hoidossa olevien henkilöiden arkea samalla helpottaen ja nopeuttaen myös järjestäjätahona toimivan kunnan prosesseja. Oima kehittää ja uudistaa suomalaista työelämää ja hoiva-alan palkkionmaksua useiden kuntien, sosiaali- ja terveysyhtymien ja järjestöjen kanssa. Oimalla on yhteensä 27 työntekijää Oulussa ja Helsingissä. www.oima.fi

Visma

Visma rakentaa toimivampaa yhteiskuntaa kehittämällä liiketoimintakriittisiä ohjelmistoja ja palveluja. Parannamme ihmisten arkea sujuvoittamalla ja automatisoimalla yritysten ja organisaatioiden päivittäisiä tehtäviä. Visman kattavaan ohjelmisto- ja palvelutarjoomaan kuuluvat modernit pilvipohjaiset ohjelmistot yritysten ja julkisten organisaatioiden työvuorosuunnitteluun, työajan seurantaan ja palkkahallintoon sekä osaamisen kehittämiseen. Kaupan myötä Visman tarjooma laajenee kotona tehtävän hoivatyön hallinnoinnin helpottamiseen.

Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa, Benelux-maissa ja Latinalaisessa Amerikassa. 16 000 työntekijää, yli 1 100 000 yksityisen ja julkisen sektorin asiakasta ja 1,74 mrd. euron liikevaihto vuonna 2020 sitouttavat meidät työskentelemään kohti parempaa huomista.

Suomessa jo yli 1600 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaita sujuvoittamaan liiketoimintaansa ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla. www.visma.fi.

Lue myös

Uutena oimalaisena

24.09.2021

Kuukauden päivät takana Oimalaisena ja nyt pääsettekin kuulemaan mun fiiliksiä ja hieman mitä täällä teen.  Ensinnäkin lienee hyvä kertoa itsestä jotain. Olen tosiaan Ville ja liityin oimalaisten joukkoon noin kuukausi takaperin. Olen aiemmin työskennellyt julkisella puolella palkkahallinnon parissa sekä yksityisellä puolella asiakaspalvelun tehtävissä, eli varmastikin huomaatte, että perinteistä liukuhihnatyötä on tehty hyvinkin pitkälti.    Sain itse kuulla Oimasta heinäkuun puolella ensimmäistä kertaa, kun ystäväni näytti minulle ilmoitusta, jossa etsittiin uutta työntekijää ilahduttamaan asiakkaidemme arkea. Oimassa minua innosti erityisesti se, miten ja […]

Lue lisää

Työharjoittelijasta vakkariksi - Tunnen ylittäneeni itseni

28.08.2023

Olen opiskellut liiketaloutta ja valmistuin keväällä 2023 merkonomiksi koulutuskuntayhtymä OSAO:sta. Opiskelun yhteydessä etsin itselleni työharjoittelupaikkaa, sain tietää ohjelmistopalvelua toimittavasta Oimasta, että heilläkin on jonkun verran palkanlaskentaa. Tulin Oimalle aluksi harjoitteluun toukokuussa 2022. Perehdytys oli mietitty Oimalla tosi tarkasti etukäteen, käytännössä näin viestipalvelu Slackista reaaliaikaisen tilanteen, sain kollegoilta koko ajan tukea ja apua. Työyhteisö on tuntunut ensimmäisestä päivästä lähtien rennolta ja leppoisalta. Olen saanut olla oma itseni ja voinut kysyä rohkeasti työkavereilta apua ja ohjausta.

Lue lisää

Kutsu webinaariin: Miten työnantaja ja työntekijä yhdessä voivat rakentaa sujuvaa arkea?

20.09.2023

Kevään Oima-kiertueella kohdattiin henkilökohtaisen avun työnantajia ja avustajia. Kiertueella keskusteltiin rohkeasti resilienssistä, huonoista päivistä, luottamisesta, neuvottelutaidoista, ja miten työnantajan ja avustajan suhde on vastavuoroinen.

Lue lisää