SuoraTyöstä Oimaksi

SuoraTyö perustettiin 2011 vastaamaan nopean työelämän haasteisiin erityisesti niissä tilanteissa, joissa työn määrä on vaihteleva ja työntekijöiden vaihtuvuus suurta. Työmarkkinoiden tarve uudistuneisiin ja nykyaikaisiin työnhallintomenetelmiin koko suhteen ajalta näkyi yrityksemme kasvuna. Vuosien varrella SuoraTyö on tullut pysyväksi osaksi työsuhteiden hallintaa ja palkanmaksua sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. 

Koimme kuitenkin tarvitsevamme muutosta. SuoraTyö ei kuvaa enää sitä kokonaisuutta, jollaiseksi olemme vuosien kehityksen aikana muotoutuneet. Palkanmaksun ja työnhallinnan palvelukokonaisuutemme on muotoutunut erilaiseksi kuin alkupisteessä. Etäännyttävä ilmeemme ei viestinyt palvelusta, jonka tarkoitus on vapauttaa työntekijöiden aika kaikkein tärkeimpiin asioihin jäykän ja vanhanaikaisen työnhallinnon sijaan.  

Tahdomme erottua niistä perinteisistä työnhallinnan ja palkanmaksun tekijöistä, jotka katsovat taaksepäin. Tarjoamme reaaliaikaista tietoa palkanmaksusta, joka antaa mahdollisuuksia myös parempaan työnjohtamiseen. Lisäksi haluamme korostaa nykyaikaisen palvelumme mahdollisuuksia: tiedolla johtamista, edistynyttä resursoinnin seuraamista sekä vaikutusta työnantajakuvaan. Päätimme uudistua, jotta voimme viestiä paremmin tarjoamistamme mahdollisuuksista. 

Uudistus kattaa sekä nimemme että ilmeemme. Uusi nimemme Oima kuvaa ainutlaatuista vahvan teknologiaosaamisen ja syvän työelämätuntemuksen antamaa ainutlaatuista voimaa sekä oivallista yhdistelmää, joka on yhtenä pakkauksena täysin poikkeuksellinen. Nimemme myös muistuttaa asioista, jotka haluamme pitää toimintamme keskiössä: ymmärrettävyyden, lähestyttävyyden ja auttamisen. Korostamme tätä myös uudella ilmeellä. 

Olemme rehellisiä tavoitteessamme: haluamme kehittyä halutuimmaksi työnhallinnan kumppaniksi. Uusi tapa hyödyntää teknologian mahdollisuuksia kaikenlaisten työnhallinnan pulmien ratkaisemiseen on yksi keino helpottaa työllistämistä, työllistymistä ja kaikkea tiedonhallintaa työsuhteen solmimisesta sen päättämiseen asti. Tarjoamamme vaihtoehto tekee entisestä jähmeydestä nopeaa, helppoa ja tehokasta. 

Ratkaisuillamme myös korostamme haluamme vastata yksittäisten yritysten haasteiden lisäksi yhteiskunnalliseen tarpeeseen. Haluamme olla mukana vastaamassa työmarkkinoiden haasteisiin. Mielestämme työn tulee olla kannattavaa kaikissa tilanteissa ja haluamme tarjoamallamme palvelulla helpottaa tyypillisten työnhakutilanteiden lisäksi myös esimerkiksi osatyökykyisten työnsaantia. 

Lue myös

Kutsu webinaariin: Miten työnantaja ja työntekijä yhdessä voivat rakentaa sujuvaa arkea?

20.09.2023

Kevään Oima-kiertueella kohdattiin henkilökohtaisen avun työnantajia ja avustajia. Kiertueella keskusteltiin rohkeasti resilienssistä, huonoista päivistä, luottamisesta, neuvottelutaidoista, ja miten työnantajan ja avustajan suhde on vastavuoroinen.

Lue lisää

Oima laajentaa palvelutuotannon tarjoamista

23.06.2022

Oima tekee työnhallintaohjelmistoa SaaS-palveluna henkilökohtaisen avun ja omais- ja perhehoidon tarpeisiin. Lähes kolmen vuoden ajan Oima on tehnyt palkanlaskentaa huolehtien kuukausittain kahden alueen henkilökohtaisten avustajien palkanlaskennasta. Itse tuntien kirjaamisen lisäksi hoidamme palkanlaskentaan liittyvän asiakaspalvelun. Asiakkaidemme toiveesta olemme nyt päättäneet laajentaa tätä toimintaa. Oima avaa palkan- ja palkkionlaskentaan erikoistuneen erillisyksikön kesän 2022 aikana. Tavoitteenamme on vapauttaa […]

Lue lisää

Oima säästää merkittävästi hyvinvointialueiden työaikaa

19.01.2023

Hyvinvointialueiden käynnistyessä myös henkilökohtaisen avun sekä omais- ja perhehoidon järjestämisessä tapahtui mittava muutos. Manuaalisen työn vähentämiseksi merkittävästi, kotona tehtävän hoivan työsuhteiden hallintaa siirrettiin monella hyvinvointialueella Oiman kehittämään toiminnanohjausjärjestelmään.  Henkilökohtaisen avun työnantajamallin hallinnointi on ollut vuodesta 2015 Oiman tärkein toimiala, viimeisen vuoden kuluessa omais- ja perhehoidossa puolet hyvinvointialueista siirtyi käyttämään Oima-palvelua. Tämä nelinkertaisti palvelun käyttäjämäärän.  Oiman järjestelmällä hoitajat pääsevät […]

Lue lisää