Oiman henkilökohtaisen avun koulutuspäivän materiaali

Oima järjesti marraskuun alussa henkilökohtaisen avun koulutuspäivän, jossa hyvinvointialueiden käyttäjillä oli mahdollisuus kuulla palveluun toteutetuista kehityskohteista, esittää toiveita tulevan kehityksen suhteen ja keskustella henkilökohtaisen avun ajankohtaisista asioista. Seuraava tilaisuus järjestetään keväällä 2024. Tiedotamme palvelun etusivulla lisää, kun tarkempi ajankohta ja paikka on tiedossa.

Tiistaina 7.11.2023 pidetyn koulutuspäivän materiaalin löydät tästä:

Oiman uudet ominaisuudet.
Hyvinvointialueiden omat pankkitilit.

Lue myös

Oiman palvelu sijaismaksamiseen uudistuksessa mukana

29.06.2020

Alkukesän vaihtuessa keskikesäksi myös aiemmin tuttu SuoraTyö sai uuden ilmeen ja muuttui Oimaksi. Uudella ilmeellämme halusimme tuoda esille palvelumme ainutlaatuisia puolia, työnhallinnan automatisoinnin vapautta lisääviä mahdollisuuksia ja kokonaisuuden helppoutta.   Muutoksista huolimatta on korostettava, että emme ole luopumassa Oiman palvelun sijaismaksajaominaisuudesta ja sen tuomista mahdollisuuksista. Haluamme ehdottomasti jatkaa sijaismaksamisen kehittämistä vielä pidemmälle, erityisesti asiakkaidemme toiveita kuunnellen. Tavoitteenamme on vastata asiakkaidemme tarpeisiin ja haasteisiin entistä paremmin.  […]

Lue lisää

Oima säästää merkittävästi hyvinvointialueiden työaikaa

19.01.2023

Hyvinvointialueiden käynnistyessä myös henkilökohtaisen avun sekä omais- ja perhehoidon järjestämisessä tapahtui mittava muutos. Manuaalisen työn vähentämiseksi merkittävästi, kotona tehtävän hoivan työsuhteiden hallintaa siirrettiin monella hyvinvointialueella Oiman kehittämään toiminnanohjausjärjestelmään.  Henkilökohtaisen avun työnantajamallin hallinnointi on ollut vuodesta 2015 Oiman tärkein toimiala, viimeisen vuoden kuluessa omais- ja perhehoidossa puolet hyvinvointialueista siirtyi käyttämään Oima-palvelua. Tämä nelinkertaisti palvelun käyttäjämäärän.  Oiman järjestelmällä hoitajat pääsevät […]

Lue lisää

Oima-palvelun saavutettavuustestaus

17.08.2021

Oima suoritti kattavan saavutettavuustestauksen palveluunsa kesäkuun lopulla. Saavutettavuustestauksen tarkoituksena oli löytää palvelustamme kohtia jotka toimivat vajavaisesti tai eivät ollenkaan ruudunlukijoiden kanssa tai joiden käyttö on ainoastaan näppäimistöllä käytettäessä heikkoa.

Lue lisää